Tjänster | Molnväxel

En molnväxel skapar en bra arbetsmiljö och kundupplevelse

Vår molnväxel är baserad på teknik i yttersta framkant med hög driftsäkerhet. Användargränssnitten är intuitiva för att skapa bekvämlighet för telefonisten och användarna.
molnväxel-1

Hög säkerhet

Våra lösningar är framtidssäkrade och vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra funktioner och arbetssätt. Vår driftmiljö är ISO 27001-certifierad.

En renodlad molntjänst

Anpassas efter era behov

Ni kan börja med en grundfunktionalitet och addera funktionalitet och integrationer i takt med era behov.

En molnväxel skapar en bra arbetsmiljö och kundupplevelse

addCIT:s molnväxel är moduluppbyggd och operatörsoberoende. Olika anknytningsformer såsom mobil, SIP, softphone och analoga telefoner kan anslutas. Olika användarlicenser ger stöd för specifika behov.

arbetsmiljö
webklient-1

Mobilapp och webbklient

Följande funktioner är tillgängliga i vår mobilapp samt vår webbklient. I webbklienten får användaren även tillgång till att administrera personliga kontakter.

  • Samtalshantering
  • Hänvisning
  • Personlig röstbrevlåda
  • Kontaktbok
  • Svarsgrupper
  • Nummervisning
  • Internchatt
  • Softphone
Molnväxel funktioner

En skalbar tjänst som växer med era behov

Den optimala uppsättningen av en molnväxel är flexibel och anpassas för att spegla företagets resa.

menystyrning

Menystyrning

Möjligheten att skapa en talsvarsmeny, där inringaren själv styr samtalet till önskad funktion eller svarsgrupp.

svarsgrupper

Svarsgrupper

En svarsgrupp kan bestå av en eller flera medarbetare som kan anslutas till respektive menyval eller huvudnummer.

meddelandehantering

Meddelandehantering

Skapa och hantera olika meddelandetyper för huvud- och gruppnummer, exempelvis lunchstängt, nattsvar, och semesterstängt.

nyckelord

Nyckelordshantering

Nyckelord är ett bra komplement till avdelning och titel, där specialistkompetens kan knytas till en medarbetare.

schema

Schemaläggning av öppettider

Hantera individuella scheman för ert huvudnummer och svarsgrupper.

outboand

Vidarekoppling av samtal

Inkommande- och utgående samtal kan enkelt vidarekopplas med mobilappen, webbklienten eller softphonen.

röstbrev

Röstbrevlåda

Grupp- och huvudnummer kan tilldelas en röstbrevlåda för hantering av samtal utanför öppettider.

softphone

Softphone

Webbklienten har en inbyggd softphone. Den ger förbättrad ljudkvalitet samt möjlighet till headset och kortkommandon.

routing

Hänvisning

Användaren kan själv styra över när de skall vara tillgängliga för samtal.

statistik

Statistik

Användar och grupp nivå.

inpelning

Inspelning

Molnväxeln kan konfigureras för systematisk alternativt on demand-inspelning.

kalender

Kalendersync

Via mobilappen kan användare synkronisera sin förvalda kalender i mobiltelefonen med molnväxeln.

konferens

Telefonkonferens

Konferensfunktion för upp till 14 deltagare per konferens.

teams

Teams klient

MS-Teams kan anslutas till molnväxeln för att skapa en renodlad Microsoft användarmiljö.

Kontakta våra kompetenta säljare

Tillsammans hittar vi den lösning som passar dig bäst

Upptäck våra andra lösningar

salesforce icon

Voice for Salesforce

Läs mer om tjänsten
teams ikon

MS-Teams telefoni + Contact Center

Läs mer om tjänsten
teams ikon

Omnichannel Contact Center

Läs mer om tjänsten
Operatörstjänster

Operatörstjänster

Läs mer om tjänsten
dynamics ikon

Voice for Dynamics

Läs mer om tjänsten