INTEGRITETSPOLICY

addCIT Mobilapp

 
admincenter

addCIT Mobilapp Integritetspolicy

 
Vi ger dig, som en företagsanvändare av addCIT Mobilapp (hädanefter kallat "Appen") information om den insamling av personlig data som görs vi användandet av Appen. Personlig data inkluderar all information som rör dig personligen, så som: namn, epost-adress, adress och användarbeteenden.

Företagsinfor

Företagsinformation

Här kan du hitta vår kontaktinformation:

addCIT AB

Bibliotekstorget 8

171 45 Solna

email: info@addcit.se

telefonnummer: 0200 - 11 01 01

Data Protection Officer

Vi har ett Data Protection Team och en Data Protection Officer (DPO). Om du har några frågor rörande  behandlingen av din personliga data eller vill kontakta vår DPO, vänligen kontakta oss via informationen nedan:

addCIT Data Protection Team Email: support@addcit.se

Personuppgiftsansvarig

I enlighet med GDPR, är addCIT AB (hädanefter kallat addCIT) Personuppgiftsansvarig för alla personuppgifter som behandlas inom Appen. Vänligen notera att Appen inte kommer fungera korrekt utan en korrekt konfigurerad tjänst som vi tillhandahåller på uppdrag av din arbetsgivare. Ansvaret för den behandlingen av data som sker inom denna tjänst ligger på den personuppgiftsansvarige som beställt tjänsten från addCIT, i de flesta fall är detta din arbetsgivare. Detta förhållande specificeras i det personuppgiftsbiträdesavtal eller liknande som upprättats mellan addCIToch din arbetsgivare i enlighet med GDPR.

Vår Apps funktioner

Funktionerna i vår App kan endast användas ihop med en tjänst som du, ditt företag eller din arbetsgivare  har köpt och konfigurerat via addCIT. Appens funktioner är endast tillgängliga efter autentisering och synkronisering av data med tjänstens ingående servrar.

Hur vi samlar in personuppgifter och personlig data

addCIT är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som beskrivs i denna text. Om du väljer att inte tillhandahålla personuppgifterna, kommer du inte kunna använda de beställda tjänsterna eller funktionerna.

För företagets slutanvändare

Personuppgifter samlas in direkt från dig eller din arbetsgivare. Om du väljer att logga in och använda våra tjänster, kommer vi behandla den personliga information som behövs för tillhandahållandet av denna tjänst.

För företagskunder

Personuppgifter kan samlas in från din arbetsgivare. Om du arbetsgivare delger oss din personliga information, förutsätter vi att de har informerat dig om omfattningen och syftet med denna insamling.

Vilken personlig information och personuppgifter samlar vi in och behandlar

Vid nedladdning av Appen, behandlar vi informationen som krävs för nedladdning från respektive marknadsplats, särskilt användarnamn, epost-adress och kundnummer för ditt konto, tid för nedladdningen, betalningsinformation och individuellt enhetsID. Vi kontrollerar in syftet och metoden för denna instamling av data och är därför inte ansvariga för den. Vi behandlar endast datan i den utsträckning det är nödvändigt för att ladda ner Appen till din enhet och för andra tekniska behov relaterat till tillgänglighet och utveckling av Appen.

Krav för användande av vår tjänst

De kategorier av personlig information och personuppgifter som behandlas och skapas vid användande av Appen, finns beskrivna nedan. Dessa uppgifter krävs av tekniska skäl för att öka ease-of-use för Appens funktioner och för att säkerställa både tillgänglighet och säkerhet.

  • Användarinformation
  • Kontaktinformation
  • Trafikdata
  • Företagskontakter
  • Enhetens kontaktlista (medgivande krävs)
  • Foton och Media (medgivande krävs)
  • Användandestatistik (medgivande krävs)
  • Chattinformation

Användarinformation

När du loggar in i vår App, kommer vi behandla användarinformationen relaterad till din profil. Denna data består av användarnamn och lösenord.

Vi behandlar denna data baserat på avtalsenliga skyldigheter överenskomna med din arbetsgivare.

Kontaktinformation

Om du kontaktar oss via Email eller via våra kontaktformulär, kommer vi behandla informationen som behövs för att besvara din frågeställning. Denna data består av E-postadress och om du tillhandahållit det, ditt namn samt telefonnummer.

Vi behandlar denna data baserat på berättigat intresse att besvara dina affärsrelaterade frågor.

Trafikdata

Vi användande av vår App, kommer trafikdata behandlas. Denna data krävs för att möjliggöra kommunikation. Trafikdata genereras och behandlas automatiskt när slutanvändare kommunicerar via Appen och består av: Information om deltagare, uppringande och ringt nummer, ansluten IP-adress, datum och tid, samtalets längd, använd datamängd, och vid roaming, det nätverk som användes.

Vi behandlar denna data baserat på avtalsenliga skyldigheter överenskommet med den som tillhandahållit dig tillgång till Appen. I de flesta fall kommer detta vara din arbetsgivare.

Företagskontakter

Vid användande av vår App, kan företagskontakter behandlas av de tjänster du, ditt företag eller din arbetsgivare har köpt från addCIT. Företagskontakterna hanteras och konfigureras av din arbetsgivare och, om applicerbart, tillhandahåller dig med en översikt över andra slutanvändare som registrerats i tjänsten av din arbetsgivare.

Företagskontakter behandlas efter autentisering och synkronisering av datan med respektive tjänst och server.

Vi behandlar denna data baserat på avtalsenliga skyldigheter överenskommet med den som tillhandahållit dig tillgång till Appen. I de flesta fall kommer detta vara din arbetsgivare.

Enhetens kontaktlista

När du använder vissa funktioner, kommer vi efterfråga medgivande för tillgång till din enhets kontaktlista. Vi använder inte denna data om medgivande inte finns. Om du inte medger tillgång till enhetens kontaktlista kommer du inte kunna använda alla funktioner i vår app.

Du kan när som helst ge ditt medgivande eller dra tillbaka det genom att använda inställningarna i Appen eller ditt operativsystem.

Om du medger tillgång till enhetens kontaktlista kommer dess kontakter vara tillgängliga i Appen. Denna data lagras på enheten och användaren kan välja att synkronisera en och en kontakt till vår tjänst för att ge en förbättra användarupplevelse.

Vi behandlar denna data baserat på ditt medgivande.

  • Användarfall 1: Efter medgivande av tillgång till kontakterna kommer du kunna söka i Appen efter både företagskontakter OCH din enhets kontakter, och därefter ringa till den önskade kontakten.
  • Användarfall 2: Vid val av en enhetskontakt efter användarfall 1, kan du välja att klicka på "importera" för att importera denna kontakt som en privat kontakt i din personliga adressbok i vår tjänst. Detta ger dig möjlighet att identifiera uppringaren både på din enhet men även i alla enheter du anslutit till tjänsten.

Foto och media

När du använde vissa funktioner i vår App, kommer vi efterfråga medgivande för tillgång till dina foton och media. Vi använder inte denna data om medgivande inte finns. Om du inte medger tillgång till foton och media, kommer du inte kunna använda alla funktioner i vår app.

Du kan när som helst ge ditt medgivande eller dra tillbaka det genom att använda inställningarna i Appen eller ditt operativsystem.

Om du medger tillgång till foton och media, och väljer att använda de funktioner som drar nytta av detta, kommer datan att lagras på våra servrar relaterat till den som gett dig tillgång till Appen. I de flesta fall kommer detta vara din arbetsgivare.

Vi behandlar denna data baserat på ditt medgivande. 

Användandestatistik

Efter medgivande samlar vår App in anonym användandestatistik för att bestämma användanderelaterad statistisk information som vi kan använda för business intelligence och för att förbättra vår App, samt göra den mer attraktiv för dig som slutanvändare. Denna data anonymiseras direkt och kan inte associeras till en identifierad eller identifierbar användare vid något tillfälle. 

Du kan när som helst ge ditt medgivande eller dra tillbaka det genom att använda inställningarna i Appen.

Vi behandlar denna data baserat på ditt medgivande. 

Chattinformation

Vi användande av meddelandefunktionaliteten i vår App, kommer vi behandla data som är nödvändigt för möjliggörandet av kommunikationen. Denna data består av: IP adress, login-data, chattmeddelanden, chattdeltagare, status för chattmeddelanden och skickade filer.

Datan samlas in i Appen och synkroniseras med respektive tjänst för att kunna tillhandahålla relevanta funktioner. Endast du har tillgång till data som lagras enbart i Appen. Den som tillhandahållit dig tillgång till Appen, har tillgång till den data som sparats på de servrar som tillhandahåller tjänsten.

Vi behandlar denna data baserat på avtalsenliga skyldigheter överenskommet med den som tillhandahållit dig tillgång till Appen. I de flesta fall kommer detta vara din arbetsgivare.

Vem vi delar data med

I vissa fall, på grund av till exempel lagstiftning, kan det bli nödvändigt för oss att dela information med myndigheter. Meddelande om detta kan ske om det är nödvändigt för att fastställa eller försvara rättsliga anspråk.

För att kunna kommunicera via vår App, är det nödvändigt för oss att överföra trafikdata via andra operatörer. Vi använder flera olika Europeiska infrastrukturtjänster och operatörer och dessa behandlar därför personuppgifter. Dessa operatörer är individuella personuppgiftsansvariga för behandling av data i deras respektive nätverk och tjänster.

Vi kan också överföra dina personuppgifter till interna eller externa tredje part som agerar personuppgiftsbiträden till oss. Detta kan exempelvis bero på drift av de servrar och tjänster som krävs för vår tillhandahållande av tjänsterna.

Lagring och bibehållande

All data lagras på servrar inom EU/EES och dina personuppgifter kommer därför inte överföras internationellt till tredje länder utan nödvändiga beslut.

Avinstallation av Appen tar permanent bort all data från Appen. Vi har inget inflytande över, och är därför inte ansvariga, för den tid då data lagras på servrarna.

Säkerhet

addCIT har implementerat generellt accepterade standarder för teknisk och operationell säkerhet i syfte att skydda personuppgifter från förlust, missbruk, förändring eller förstöring. Endast auktoriserad addCIT personal och avtalsmässigt bundna auktoriserade personuppgiftsbiträden har tillgång till personuppgifter. Alla anställda och andra personer som har tillgång till personuppgifter är avtalsmässigt bundna till att säkerställa informationens konfidentialitet.

addCIT implementerar tillämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att behandlingen av dina personuppgifter sker i enlighet med dataskyddslagstiftning, särskilt för att säkerställa en lämplig nivå av säkerhet.

Appen använder SSL-kryptering för data och ljudanslutningar mot i tjänsten ingående Servrar. Datan är därför inte tillgänglig för tredje part.

Dina rättigheter

Under GDPR har du ett antal rättigheter gällande behandling av dina personuppgifter. För att utöva dessa rättigheter, vänligen kontakta oss via vår kontaktinformation.

  • Rätt till tillgång
  • Rätt till rättning eller borttagning
  • Rätt till begränsning av behandlande
  • Rätt att göra invändningar
  • Rätt till dataportabilitet

addCIT har inte tillgång till den data som lagras i Appen. I Appen kan du se, rätta, ta bort data eller återkalla medgivande. Som en generell regel kan du utöva dina rättigheter genom den som gett dig tillgång till Appen. I de flesta fall kommer detta vara din arbetsgivare.

Frågor eller klagomål

Om du har fårgor gällande vår behandling av dina personuppgifter, kontakta addCIT eller vår DPO via vår kontaktinformation.

Vänligen notera att du har rätt att lämna in klagomål till integritetsskyddsmyndigheten om du anser att behandlingen av dina personuppgifter som addCIT genomför, gör intrång i GDPR eller annan dataskyddslagstiftning.